torsdag 7 maj 2015

Idag

Har det minsann tagits lite bilder.
Var ju stora "gör om mig" dagen för Simba.

 Först så kom trimmern fram.
Tydligen är öronhår inget bra.
Men jag var kolugn. Tyckte inte alls det var läskigt.
Ansa tasshår

Sååååååå jobbigt.

Sen var det nåt nytt.
 Där låg en påse som luktade såååå gott.
Den tog jag.

Säg den lycka som varar .
Det var babymatte som glömt slänga färskfoder förpackningen.
Det smakade gott vill jag lova!

Sen började det regna från en slang.

Fattade ingenting.
Kändes inte alls som när det regnade ute.

Inte alls lika skönt.
Men babymatte sa jag var duktig ändå och jag var hitintills den av mina syskon som mest gillat duscha.

Sen ville Caspian ge mig en liten puss.
Jag passade på att fråga
" ska jag se ut som dig när jag blir stor"
Jajamensan du kommer bli så snygg så snygg du ser ju hur stilig jag är.

Mysa det gillar jag oavsett om jag är torr eller blöt.

Provade punkfrissan  men tror den vanliga frisyren passar mig bättre.

Så babymatte tog fram kammen.

och nåt som blåste som värsta stormen.
Men skönt var det.

Tias får vänta att bada någon dag till.


Men vill ju att mina mattar och hussar hemma i Norge ska 
se att jag är en riktigt goding.


Söt som socker säger babymatte.


Det blir ju inte veckokort som vi brukar men 
klart fick ju en blöt Simba även posera

Men snälla släpp ner mig jag vill mycket hellre busa med Mio.



 Vi har kommit på en ny lek.
Mio tar något som alla vill ha.
Sen springer hon runt , runt köksön sen ska vi försöka ta henne.

Det går undan vill jag lova.
Babymatte säger att det är bäst att sitta alldeles stilla 
annars lär hon bli nersprungen.
Och vi låter riktigt mycket också så 
har man kul så har man.

Sen när man kommer fatt Mio då tar man ett rejält tag i örat för att bromsa farten.

Sen när man busat ja då slocknar vi
Har inte jag och brossan snygg sovställning?
Ps om någon undrar vad vi väger ?
Tias 4,3 kg
Simba 4,9 kg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar