fredag 3 april 2015

UTE

Idag har vi faktiskt sol och +17 g här nere i Skåne så det kändes som självklart att äntligen skulle valparna få bekanta sig med yttervärlden och göra övriga hundar sällskap.
Simba tyckte det var tryggt att börja utforska runt Mio.
Kan ju inte vara farligt om hon vågar.

MEN MAMMA!!!
måste du tvätta mig offentligt??

Linslus är Simba men det finns fler i kullen.

Ska vi gå upp eller ner

eller rent av krypa in under trappan.

Söta Majsan

Mio visar gärna hur det går till.


TITTA!!! Jag VET att man ska kissa ute...redan.
Som sagt vägarna är många vart man ska gå.

söta klurige Klas tittar bort i skyn efter ett flygplan kommer lastat.
Men han får ge sig till tåls i några dagar till.

Ok då går väl ner då

Leo linslus nummer två.

Men mamma kommer du för att se vad Leo gjort?


Äsch vi går upp igen.

Sist ner av alla på gräset  var Mandel.
Fanns ju så mycket gott att lukta på här.

Men jag är en tuff brud jag vågar ALLT....nästan.

systra mi och jag vi håller ihop.

Hej det är jag som är Majsan!!

,
Idag var Fidelie också ute kennelns största lektant.
Hon har tagit sig an många valpar redan med samma kärlek,

För inte kan jag kalla Mio tant hon är ju bara bebis än knappt 7 mån.

Sen har vi ju klart mjölkbaren nej förlåt Mimmie bästa mamman i världen som börjar bli lite trött på deras ätande.

Dessa två fann varandra.

Fidelie och Majsan

Omedelbara kärlek,

Fina!!

Medan Leo är omåttligt glad i Mio


precis som Saga.

också kom baren gående

 snälla mamma bara liiiiite
ok då! 

Bortskämda ungar vill ha allt de pekar på ;)

Mimmie är så fin med dem. Istället för att säga ifrån går hon undan.
Tålamodet är stort.


Vad är detta?

Mammor är även bra på att visa hyss.

 Lägger ni märke till stensättningen? Gjord speciellt för hundarna att kunna ligga på svala dagar under trädet. Iställer för som tidigare gräva ett stort hål under trädet.
Är de nöjda?
NIX
Gräva är kul och det finns nog inte en hund härifrån som inte utrustats med grävtalanger.
Gräver de inte hemma så garanterat när de kommer på besök.
Är nu detta TILLÅTET att göra?
NEJ och åter nej.
Men vad bryr sig hundarna om det?


Titta vi kan själv!!!

Mio måste så klart kolla så de gör det ordentligt.
 Vissa ägnar sig ut bus medan andra undersöker Fidelie
ja det var ju jag som var så söt 

Tycker bilden är läcker.


 Äntligen ensamma.



 Och mamma hon kan busa hon med!!
nästan alla på rad.


Oj vad mycket bilder det blev!
Valparna tyckte det var kul att vara ute och fann sig snabbt  i det nya stora!
Rejält trötta när de kom in och somnade sött i nystädad hage!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar