måndag 20 april 2015

Veterinär besiktning

Ja idag bad det av till Älmhult och bästa Åsmund.
Vi sov så gott hela vägen dit i bilen.
Ja inte minsta pip hördes.
Hos veterinären var det kanon .
Ni ska få se
Vi fick åka finaste utställningsvagnen idag.
Den var superskön.
Först ut var Simba 

Ser ni vad som ligger framför?

Godis!!!
och ingen annan som kan sno det.

Ja alltså spruta och chip det glömde man bort helt,
Lycka!!

Sen kom snällaste vetten Åsmund.
Han tittade på ögon


Kände på leder

och kände efter kulor
och allt var på plats!

Nästa upp på bordet var Leo.
Lika lycklig han över ensam vid gottebordet.

Finfina tänder!

Fina ögon.
Sen var det ju en annan bra sak också.
Leo fick öva sig på sitt nya språk.
Han ska ju bli norrman han precis som Åsmund.

lyssna hjärtat

Sen blev man ju lite trött.

Det var ju så att Leo fick en lite specialare för ska man flytta till Norge måste man få avmaskning hos veterinären.
 Och vet ni han gömmer pillan bland GODISET!!

Sen var det dags för Tias
Han passade också på att träna nya språket.
MEN var är godiset???????
Ahh vilken tur de hade mer.

chipad och klar

Lite mys med babymatte emellan

Sen kolla tänder

Titta Åsmund djupt i ögonen.

Flygträning???
Nä så öronen är ok såklart.

 och det där klämmande det där bak.
ett och två precis som det ska vara.


Sen var det Mandel.
Jippi det fanns godis till mig med!!!
Alltså håller du på med nåt?
Ser du inte att jag äter?

MYS!!!

Skulle jag gapa?

kläm och känn
allt är på plats.

lyssna på hjärtat och allt är bra.

Bara en kvar åt mig buhuhuhu
Haha jag kan allt charma mig till mer .
Ser ni vilken hög jag fick?

Att de sticker mig i nacken bryt jag mig inte om.
Bara jag får GODIS!

Fina tänder

ögon som charmar omkull vem som helst.

mitt hjärta klappar för alla.

Vad gör resten av gänget?
Ja tar det rätt lugnt.

KRAM!!

Sen var det sista valpen och tjejan kvar.
Finaste lilla Majsan.
Tänk det fanns minsann godis till henne med.
Godis är GOTT!


Sötaste

chipet är på plats.

bettet är korrekt

smidig som ett lejon

och ett hjärta av guld



 Alla hanarna hade sina testiklar på plats.
Alla hundarna UA på allt.
Omdömet i protokollet en mycket fin kul!!!
Muntliga omdömet: en jäkligt fin kull.
Det sträcker vi oss på över och känner oss stolta.
Alla valparna tog det hur lugnt och fint som helst.
Ingen rädd eller pipig.
Utan de låg lugnt och vilade i buren när en var på bordet.
Är själva så nöjda med kullen.
En lugn fin kull som är mycket tillgivna.
Har massor av mamma Mimmies önskan om närhet.
Det blir allt svårt att skiljas från dem .
Tur de åker lite pö om pö sen är det ju så att de kommer få det så bra i sina nya familjer.
De får ju mer och mer krav på stimulans och man kan omöjligt ge 6 valpar allt de behöver i långa loppet. Men hade jag inte känt saknad hade något varit fel. Jag älskar varje kull massor och ger dem allt den tid de är hos oss. För att sedan se glädjen i de blivande familjerna ögon.
Men dagen var inte slut riktigt för alla här.
Saga ska ju flytta imorgon och då krävs det lite skönhets behandling.
Snygga till tassarna.
och få duscha.

Var väl inte helt populärt.

Vilken tur jag ska flytta imorgon,

I min nya familj slipper jag bergis duscha ;)

Men babymatte jag tycker om dig ändå <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar